Turhaa jauhamista

Tänne heitetään kaikki sopimattomat ketjut.

Valvoja: Ylläpito

Setämies

Turhaa jauhamista

ViestiKirjoittaja Setämies » 05 Maalis 2008, 17:22

Bauer kirjoitti:...Ilmeisesti Tuhoniemen Kotivaltion sotilaita oli siirtynyt runsaammin saksalaisten puolelle tähän sotaan, joka ilmeni todella ärsyttävänä palloiluna ja sooloiluna...

Erinomaista diplomaattista tajua osoittava kommentti. Onnittelut siitä.

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 05 Maalis 2008, 23:19

Väitätkö, ettei asia ollut näin?
Etulinja

Setämies

ViestiKirjoittaja Setämies » 06 Maalis 2008, 01:10

Kiitos, Lindholm.
Tuo lainauksessani oleva kommentti on koettu tietääkseni kommentin "nimetyssä" kohteessa erittäin loukkaavana ja aiheettomana. Jos herr Bauerin tarkoitus on ollut ärsyttää Kotiniemen Valtion jäseniä, hän on onnistunut erittäin hyvin siinä. Harkinta ennen kirjoittelua voisi olla paikallaan edes ajoittain tällaisissa tapauksissa, ellei tarkoitus ole ajaa nurkkakuntaisuuden asiaa.
Ja kyllä, mikäli katsot tuon "todella ärsyttävän palloilun ja sooloilun" olleen vain Kotiniemen Valtion pelaajien ansiota, väitän, että asia ei ollut näin.
Pelin pelaaja-aines yleisellä tasolla , kuten muissakin puheenvuoroissa on jo todettu, ei vain ollut kypsää hyvään ryhmätoimintaan, riippumatta ryhmästä tai tiimistä. Toisilla sujui paremmin, toisilla taas ei. Maailma kun ei ole täydellinen paikka. Tässä ollaan kuitenkin tekemisissä myös perusairsoftaajien kanssa, ei pelkästään toiseen maailmansotaan enemmän erikoistuneiden ja perehtyneiden pelaajien kanssa.
Ei, en ole KV:n jäsen, enkä minkään muunkaan ryhmän.

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 06 Maalis 2008, 10:45

Ooh, sikäli ilmaisin huonosti itseäni, etten viitannut nimenomaan Kotiniemen valtion jäseniin, vaan heidän peleissä pyörineisiin pelaajiin, jotka ilmeisesti siirtyivät sitten ETO-peliin enemmässä määrin. Pahoitteluni siis itse Kotiniemen Valtion jäsenille huonosta ilmaisustani, joka näin ajatuksella luettuna näytti vähän toisenlaiselta kuin tarkoituksena oli.

Fiksu toiminta ei vaadi re-enactment henkisyyttä, toiseen maailmansotaan perehtymistä tai muutakaan vastaavaa. Aikaisemmissa peleissä homma pysyi paremmin kasassa, nyt ei. Perusairsoftaajia tai ei. Kurinalaisuutta pojat!

Katson oikeudekseni myös kokea palloilun ja sooloilun peliä huonontavana asiana, vaikka kuinka kaikki olisivat airsoftaajia ja katson että oikeuteni on myös sanoa mielipiteeni. Jos toistuvasti omat asemat jätetään ja keksitään omaa tekemistä vain siksi, että ei viimeiseen 15 minuuttiin olekaan ammuttu, alkaa se haitata jo muutakin toimintaa. Kuvaavaa on se, että kumpainen joukkueenjohtajana toiminut henkilö käytännössä luopui hommasta yksinkertaisesti siksi, ettei noin puolet saksalaisten osapuolesta kuunnellut käskyjä, saatikka totellut niitä.

Ehkä ensi kerralla paremmin.
Etulinja

Luutnantti

ViestiKirjoittaja Luutnantti » 10 Maalis 2008, 15:34

Bauerilla on oikeus tietysti mielipiteisiinsä, kannattaisi kuitenkin ensin harkita mitä sanoo ja ketä syyttää. Kotiniemen valtion peleissä on käynyt varmaankin reilusti yli 500 eri pelaajaa ympäri Suomea. Mikäli joku joskus meidän peleissä käynyt pelaaja ei Bauerin mielestä toimi oikein ETO:ssa, niin mielestäni on kohtuutonta syyttää asiasta Kotiniemen valtion jäseniä.
Kotiniemen valtio on airsoft-tiimi, joka järjestää isoja skenaarioita. Me emme järjestä sotilaallista- tai airsoftkoulutusta, emmekä ole vastuussa muiden tiimien pelaajien toiminnasta.
Turun ETO-peli oli esimerkki siitä, kun toiselle osapuolelle ei nimetty selkeästi ketään johtajaksi. Siitä seurasi kaaos, näin on käynyt joskus meidänkin peleissä. Toisaalta tällainen kaaos sinänsä kuvasi oikeata sotatilannetta, jolloin oli toiminta kaoottista johtajan kaaduttua. Lisäksi taisi olla vähän eripuraa SS:n ja Heerin välillä, näinhän se oli oikeassakin sodassa.
Herr Baueria kehottaisin jatkossa harkitsemaan mitenkä kommentoi toisia pelaajia/tiimejä, tuskin Sinunkaan toimintasi on aina täydellistä...
Luutnantti

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 10 Maalis 2008, 16:57

Luutnantti kirjoitti:niin mielestäni on kohtuutonta syyttää asiasta Kotiniemen valtion jäseniä.
Kotiniemen valtio on airsoft-tiimi, joka järjestää isoja skenaarioita. Me emme järjestä sotilaallista- tai airsoftkoulutusta, emmekä ole vastuussa muiden tiimien pelaajien toiminnasta.

Luehan uusiksi tuo minun uudempi viesti, jos ei avaudu niin en voi auttaa sen enempää.

Mitä tulee kaaottiseen toimintaan, oli Saksan armeijassa sen verran joustava komentorakenne, että yksittäisten upseerien - taikka koko komentoryhmän - tuhoutuminen ei missään nimessä lamaannuttanut yksikköä, varsinkaan niin pienikokoista kuin ETO:ssa oli. Lisäksi saksalainen sotilas oli koulutettu tottelemaan käskyjä, joten tuokaan ei ole peruste sille, että keksittiin omia ideoita ja lähdettiin reissaamaan ympäriinsä.

Waffen-SS:n ja Heerin väliset "kinat" sun muut ovat pääasiassa korkkarien yms. lietsomaa fantasiaa, mitään sen kummempaa "eripuraa" tai vaikeutta ei heilläkään ollut toimia keskenään yleisellä tasolla. Joten ei sekään ole mikää syy sekavalle toiminnalle.

Ja pssst, saksalaisilla oli komentajia, toisen poistuttua hetkeksi toinen tuli tilalle alkuperäisen paluuseen asti. Ilmeisesti meni teiltä ohi, kun olitte eksyneet metsään ja saavuitte myöhässä paikalle.
Etulinja

Setämies

ViestiKirjoittaja Setämies » 10 Maalis 2008, 21:00

No niin, Bauer. Eiköhän tuo riitä pikku hiljaa. Osa noista kommenteistasi alkaa edistää pikkuisen liikaa nurkkakuntaisuuteen päätymistä. Fine, jos se on sinun tavoitteesi. Ei hyvä, jos taas ei. Kirjoitin aiemmin, että onnistuit jo ärsyttämään KV:n porukkaa riittävästi. Nyt se oli kirjallisestikin nähtävissä. Toivottavasti se ei heijastu kirjoituksiesi vuoksi koko Etulinjaan. Tämäkin mahdollisuus on, sillä joukko leimataan helposti yhden yksilön vuoksi. Minä en arvostele Etulinjaa yhden tyypin kirjoitusten perusteella. Jotkut muut saattavat.
Tuo peli ei valitettavasti mennyt aivan putkeen kummallakaan osapuolella, mutta turhaa siitä on kiukutella jälkikäteen huonoilla äänensävyillä, kommenteilla tai syyttelyillä. Mennyttä on hieman hankala korjailla, siitä voidaan kyllä oppia.

Jos tunnet tarvetta avautua kirjoituksestani, voit myös osoittaa sen henkilökohtaisesti minulle, ei tarvitse foorumia rasittaa sillä.

Speidel
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Speidel » 10 Maalis 2008, 21:35

Nosiis, Bauerhan jo pari viestä sitten sanoi että ilmaisi itseään huonosti. Miksi siitä enää tarvitsee sen enempää kinata. Mitä tulee Bauerin viimeiseen viestiin, on loppuviesti ihan vain asioiden korjaamista, ei esimerkiksi Kotiniemen Valtion haukkumista.

Jokainen fiksu ihminen tietää että Etulinja on ryhmä, eikä sen yksittäisen jäsenen mielipiteet, edes kärjistetytkään ole mitenkään rinnastettavissa ryhmän yleiseen linjaukseen. Tässä ei ole kyse mistään Etulinja vs. Kotiniemen valtion sodasta, vaan Bauerin kärkkää kommentit vs. Kotiniemen valtio (jonka Bauer jo korjasi näiden peleissä käyviksi tietyiksi pelaajiksi), siksi Etulinja kannattaa pitää erossa tästä keskustelusta vaikka Bauer kuuluukin Etulinjaan. Etulinja on sitä paitsi reenactment ryhmä, ei airsoft porukka. Jos näette aiheelliseksi (näin sivullisen näkökulmasta ei ole tarvetta) keskustella tästä vielä, tehkää se YV:nä. Pyritään keskustelu tässä ketjussa pitämään peliaiheisena palautteena.

Airsoft harrastuksessa nurkkakuntaisuutta tuskin kukaan haluaa edistää. Sen takia olisikin hyvä pitää myös sen realistisuuden rinnalla se harrastamisen ilo yllä. Waffen SS:n tai Heerin välille, tai airsoft ryhmittymien välille ei kannata luoda mitään kitkaa. Muuten näinkin pieni skene kärsii peleissä salamyhkäisyydestä ja toisten piikittelystä. Yhteistyötä ja avoimuutta pitää vaalia tai saa mun puolesta vaihtaa harrastusta :)
Vannoivat näin pojat urheat siellä:Orjuus pois, taikka menköön henki,niinkuin mennyt on isienkin,
kunnia kuolla on vapauden tiellä. Tää vala on murtumaton.

Peltola
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Peltola » 10 Maalis 2008, 22:53

Bauer kirjoitti:Ooh, sikäli ilmaisin huonosti itseäni, etten viitannut nimenomaan Kotiniemen valtion jäseniin, vaan heidän peleissä pyörineisiin pelaajiin, jotka ilmeisesti siirtyivät sitten ETO-peliin enemmässä määrin. Pahoitteluni siis itse Kotiniemen Valtion jäsenille huonosta ilmaisustani, joka näin ajatuksella luettuna näytti vähän toisenlaiselta kuin tarkoituksena oli.

Jotta enää ei jää epäselväksi kenellekään, laitan vielä tähän perään lainauksena aikaisemman viestini - se kun selvästi jäi lukematta osalta porukasta.

Tarkennan vielä lisäksi, että en edes välttämättä puhu _jokaisesta_ kotiniemen valtion peleissä käyneestä, vaan niistä muutamasta joiden tiedän 100% varmasti pyörineen siellä, sen kummemmin en ala osoittelemaan, vaan jaan pahaa mieltä kollektiivisesti kaikille.

Jos jollain on vielä tarvetta vetää Etulinjaa mukaan, tai haluaa vääntää riitaa, saa myöskin lähestyä minua yksityisviestillä. Yllä olevan lainauksen pitäisi kuitenkin selventää asiaa. Jos se ei selvennä, en voi asialle sen kummemmin tehdä muuta.
Etulinja

Luutnantti

ViestiKirjoittaja Luutnantti » 14 Maalis 2008, 14:27

Herr Bauer on kyllä riittävästi jo haastanut riitaa ja solvannut Kotiniemen valtiota nimittelemällä sitä "Tuhoniemen Kotovaltioksi". Minusta tuota Herr Bauerin kommenttia ei voi tulkita muuksi kuin tarkoitukselliseksi loukkaukseksi.

Etulinjan maine valitettavasti kärsi pahasti tämän Herr Bauerin (& Speidelin) ristiretken takia, se on valitettavaa.

Minulla on tiedossani herrojen Bauer ja Speidel oikeat nimet yms. Nämä tiedot riittävät minulle tässä vaiheessa tarpeenmukaisia jatkotoimenpiteitä varten...
Luutnantti

Speidel
Etulinjan jäsen

ViestiKirjoittaja Speidel » 14 Maalis 2008, 14:56

Luutnantti: Ermh? Mitäs mä nyt olen ristiretkeillyt? Itse olen koittanut hieman tässä välissä toppuutella osapuolia käymästä toistensa kimppuun ja olemalla mahdollisimman objektiivinen. Mun mielestä sun, kun noinkin rajusti kehtaat väittää, pitää nyt HETI näyttää mun lausuma asia mikä on ollut Kotiniemen Valtiota provosoivaa materiaalia. Toivottavasti tämä oma toilailusi ei muuta tilannetta.

Mun mielestä osoitat kyllä nyt jonkinasteista TYPERYYTTÄ sekoittamalla Etulinjan toiminnan ja Bauerin kommentit keskenään (kyllä, nyt provosoin ja HYÖKKÄÄN sua vastaan koska alat tuollaisia huutamaan ilmeisesti lukematta koko viestiketjua läpi). Puhumattakaan tuosta jostain mun ristiretkeilystä. Mikäli tietäisit mistä puhut, tietäisit senkin ettei Bauerin (tai mun?) omat mielipiteet ole Etulinjan mielipiteen mukaisia. Pidä Bauerin (ja mun?) mielipiteet Bauerin (ja mun?) mielipiteinä, älä yhdistä niitä ryhmittymään joihin Bauer (ja minä?) kuulun. Aivan samalla tavalla voisin nyt omassa päässäni kehitellä näkemyksen jonka ansiosta Kotiniemen Valtion jäsenet eivät ole kykeneviä sellaiseen aivotoimintaan joka vaaditaan sisälukutaidossa, mutta enpäs kehittelekään tälläistä koska mä näen itseni sen verran fiksuna ja järkevänä tyyppinä.

Mun oikea nimi lukee aika monessa mestassa netissä, enkä ole peloissani siitä jos sen tiedät. Uhkailuillasi ei ole kaikua.

Lisäys: Kehoitan edelleen lukemaan se ketjun läpi ennenkuin pamautat itsesi tänne huutelemaan ja uhkailemaan. Kannattaa myös syvästi harkita sanomisiaan, vaikka kommentoisitkin Baueria vastaan, oma maineesi on aika vahvasti nyt vaakalaudalla ensireaktioiden jälkeen tässä skenessä.
Mua ainakin loukkaa se, että henkilö joka osoittaa selvästi oman kykenemättömyytensä lukea ketju ensin läpi ja päätellä siitä mun oma osani siinä, väittää että minä olisin nyt ollut se provosoiva osapuoli tässä asiassa.

Muutenkin aika noloa tulla vain haastamaan riitaa tälläiselle foorumille, joka on tehty palvelemaan kahta harrastusta ja skeneä. Kannattaa varmaan jättää tuollaiset ärjymiset vaikka sähköpostiin tai muuhun siihen sopivampaan yhteydenpitovälineeseen. Sinun kaltaiset ihmiset, jotka tosiaan ilmestyvät yleisille foorumeille vain ja ainoastaan uhoamaan ja uhkailemaan muita lajin harrastajia, ajaa harrastuksen nurkkakuntaisuuteen ja uhkailuun.
Vannoivat näin pojat urheat siellä:Orjuus pois, taikka menköön henki,niinkuin mennyt on isienkin,
kunnia kuolla on vapauden tiellä. Tää vala on murtumaton.

Becker
Etulinjan reservi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Becker » 14 Maalis 2008, 15:43

Leikitäänpäs sitä mahtavaa ja vaikutusvaltaista. Omasta mielestäni Luutnantti aiheutat omalla käytökselläsi hallaa vain Kotiniemen valtion maineelle, mikäli tässä jonkun maine on kyseessä. Ja mua ei ainakaan kiinnosta vähääkään mitä ajattelet Etulinjasta, se on sun oma murhees. Kerroppa ihmeessä näistä _erittäin_ pelottavista "jatkotoimenpiteistäsi?" On varmasti kivaa uhkailla, mutta luuletko tosissasi saavuttavasi sillä yhtään mitään? En minäkään leimaa Kotiniemen valtiota sinun käytöksesi perusteella. Vai pitäisikö?

Mikäli haluat osoittaa "jatkotoimenpiteitä" myös minua kohtaan, voin lähettää nimeni sinulle yv:nä. Tämä ei sitäpaitsi ole ensimmäinen kerta kun teet itsestäsi enemmän tai vähemmän naurettavan: http://www.kt-va.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=3&t=868

Korhonen
Etulinjan jäsen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Korhonen » 14 Maalis 2008, 16:29

NONIIN. Nyt loppuu aiheeseen liittymätön paskanjauhanta tähän.

Osoittaa ihan normaalia kypsyyttä, että provosoivat ja piikittelevät jätkät tajuaa, ettei kaikki ymmärrä radikaalia leikinlaskua. Kuin myös heikkohermoisten tulee ymmärtää, että on olemassa ihmisiä, jotka puhuvat paljon tarkoittamatta mitään.

Voitte mun puolesta lähetellä toisillenne YV:llä ja sähköpostilla kuvia hauiksistanne ja varata aikoja nakkikioskikahinoille, mutta tällä foorumilla ei puhuta kenestäkään paskaa ja aleta uhoamaan - piste. Jos ei tykkää jostain henkilöstä tai ryhmästä, voi sen heille ilmoittaa privaatisti.

Jos joku on asiasta eri mieltä, voi hän lähettää mulle sähköpostia osoitteeseen tiedustelu@etulinja.net, mutta tällä foorumilla ei kehitetä enää mitään yleisiä konflikteja tai mä alan jakamaan banneja asianosaisille.

[ Paskanjauhantaviestit siirretty sinne minne ne kuuluu, eli roskakoriin. Täällä ei paska kuki. -Speidel ]

Palaa sivulle “Roskakori”